Interne gps in de ipaq hw6515 hw6500 werkt niet goed

Dit is een discussie over Interne gps in de ipaq hw6515 hw6500 werkt niet goed in het HP forum, onderdeel van de Smartphones categorie; Hallo Ik heb dus op 4 oktober een hw6515 gekocht. Alles leuk en aardig tot dat je gaat navigeren. Er ...

Ads door Google (verdwijnen na registratie)
Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
tieluh is op de goede weg
Net begonnen
17 November 2005
Hallo
Ik heb dus op 4 oktober een hw6515 gekocht.
Alles leuk en aardig tot dat je gaat navigeren.
Er zit al standaard een tomtom ingebakken maar heb ook tomtom5,5.1,navigon5 en destinator 5 geprobeert.
Het probleem is namelijk de interne a-gps.
Zodra je weg rijd loopt de navigatie 5 tot 7 seconden achter en is dus niet te navigeren want je bent overal veel eerder dan het navisysteem.
Heb met tomtom en hp alle mogelijkheden al tientalle malen doorgenomen wat het zou kunnen zijn maar niemand komt eruit.
Na 2 weken *****n besluit hp het apparaar om te ruilen.
Krijg dus een nieuw apparaat binnen en voila.Doet het dus ook niet goed.Precies hetzelfde probleem.Weer vaak gebeld met hp en ze besluiten het apparaat weer op te halen en te laten repareren.
Na anderhalve week krijg ik hem weer terug en blijkt ie het nog niet goed te doen en is me device ook nog is beschadigt door het openmaken en me imeinr en serie nr kloppen ook niet meer met de bon en de doos.
Hp besluit weer het apparaat om te ruilen en er gaat weer een week overheen voor ik weer een nieuwe krijg.
Dit is dus al het 4de apparaat wat ik krijg en wat denk je.
Hij doet t weer niet.
Het probleem ligt echt aan het apparaat.Heb namelijk heel veel mensen gevonden met die problemen.http://mobilitytoday.com/forum/showthread.php?t=9592
Ik weer hp bellen en nu wil ik gewoon mijn geld terug.
Normaal kon ik me geld terug krijgen bij de winkel waaar ik hem heb gekocht maar door het omruilen heb ik een ander serie en imei nr dus dat kon niet meer.
Duurt weer anderhalve week voordat ik eindelijk antwoord krijg na veel boze emails.
Met resultaat.We willen het apparaat weer laten repareren en kunnen geen geld terug geven.
Dit alles was dus niet erg genoeg om mijn geld terug te krijgen na anderhalve maand klooien en omruilen.

Ik ben nu van plan kassa in te schakelen dus als er meerdere mensen zijn met hoor ik t graag.

Het kan zijn dat sommige mensen tevreden zijn met een achterlopende gps.
Ik gebruik al vanaf het begin navigatie software op ppc's dus weet wel waar ik het over heb.

Al om al raad ik het sterk af om dit apparaat aan te schaffen.
Met citaat reageren

Gadgetman is zeker op de goede weg
Schrijft lekker mee
18 November 2005
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tieluh
Hallo
Ik heb dus op 4 oktober een hw6515 gekocht.
Alles leuk en aardig tot dat je gaat navigeren.
Er zit al standaard een tomtom ingebakken maar heb ook tomtom5,5.1,navigon5 en destinator 5 geprobeert.
Zo, da's een duur apparaat geworden met aanschaf van TomTom 5, GPS kopen" onclick="replacer_hook(39)" target="_blank" href="http://clicks.m4n.nl/_c?aid=10739&adid=430491">Navigon 5 en Destinator 5......

Zijn dit legale versies? Zo nee, dan houdt het hier op.

Zo ja, wat zijn de instellingen die je gebruikt?
Palm IIIc => Psion Revo => Palm Vx => Palm Tungsten T => iPaq 3870 =>
iPaq 2210 => MDA Vario => MDA Touch => Nokia N82 => iPhone 3G + HTC Hero
Met citaat reageren
Net begonnen
18 November 2005
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gadgetman
Zo, da's een duur apparaat geworden met aanschaf van TomTom 5, GPS kopen" onclick="replacer_hook(39)" target="_blank" href="http://clicks.m4n.nl/_c?aid=10739&adid=430491">Navigon 5 en Destinator 5......

Ja ze zijn legaal.
Het heeft niets met de instellingen te maken.
Heb het hier al zo vaak met tom tom en hp over gehad.
Met citaat reageren
tsmetjen is op de goede weg
Is al aardig op weg
18 November 2005
De mijne vertoont een gelijkaardig fenomeen, maar minder uitgesproken. Ik schat een 10tal meter, in sommige situaties best vervelend.
Het is heel opvallend wanneer je van richting verandert. Dan kan het een 4tal seconden duren voor de mapdisplay mee is.
Heel vervelend soms.. ik ben dus blijkbaar niet alleen
E-TEN M700 - Route 66 V7 - SD 1GB
Met citaat reageren
jojan20d is op de goede weg
Net begonnen
18 November 2005
Ik heb de mijne nog niet zo lang, en dacht ook dit probleem te hebben, totdat ik erachter gekomen ben dat de gps ontvanger richting gevoelig is. Als je de Ipaq recht omhoog houdt werkt het wel goed, maar is deze onder een hoek geplaatst (bijvoorbeeld plat neergelegd), dan krijg ik een afwijking van inderdaad soms een tiental meters. Ik vind dit best logisch. Ik hoop dat je hiermee misschien uit de problemen bent.

Het zou ook kunnen zijn, dat ik iets heel doms opper, maar dan moet je mijn opmerking maar negeren.

Met vriendelijke groet,

Jojan20d
Met citaat reageren
tsmetjen is op de goede weg
Is al aardig op weg
18 November 2005
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jojan20d
Ik heb de mijne nog niet zo lang, en dacht ook dit probleem te hebben, totdat ik erachter gekomen ben dat de gps ontvanger richting gevoelig is. Als je de Ipaq recht omhoog houdt werkt het wel goed, maar is deze onder een hoek geplaatst (bijvoorbeeld plat neergelegd), dan krijg ik een afwijking van inderdaad soms een tiental meters. Ik vind dit best logisch. Ik hoop dat je hiermee misschien uit de problemen bent.

Het zou ook kunnen zijn, dat ik iets heel doms opper, maar dan moet je mijn opmerking maar negeren.

Met vriendelijke groet,

Jojan20d
In de wagen staat de gps niet op 90graden, maar 't zal niet veel schelen.
E-TEN M700 - Route 66 V7 - SD 1GB
Met citaat reageren
drahthaar is op de goede weg
Is al aardig op weg
19 November 2005
hallo,
ook ik heb hetzelfde probleem. heel irritant. heb een antieke ipaq, die in combinatie met een een tevens zeer oude gpsjacket van navman, veel preciezer werkt!
Met citaat reageren
Net begonnen
19 November 2005
Ik raad aan dat iedereen met dat probleem hp informeert want tegen mij zeiden ze dat ze dat probleem nog niet kennen.Dat leek me sterk want na 10 minuten googlen vond ik wel tientallen mensen met dezelfde problemen.
Hp amerika had ik ook geinformeerd en die zouden t uit gaan zoeken maar heb ik ook verder niets van gehoord.

Zelf denk ik dat t een softwarematig probleem is en dat het met een patch wel opgelost zou kunnen zijn.Hoop ik .

Heb ook een bt en een gps met kabel gebruikt op dit apparaat en dat werkt wel goed.

Dus iedereen met deze problemen graag hp informeren

gr
Met citaat reageren
gsmfreak is op de goede weg
Is al aardig op weg
19 November 2005
Volgens mij ben ik een van de weinige waarbij tt5 wel goed werkt op z'n 6515.
In het begin stopte tt5 er na een 15 seconde mee, maar nu heb ik een snelle 1 gig SD en alles werkt perfect.
Zelfs de GPS geeft de juiste positie aan.
Wel update ik de Quick GPS Connection wel ongeveer dagelijks.
Heb er ook sinds een weekje onbeperkt internetten van T-Mobile op. (ook een aanrader)
Met citaat reageren
Net begonnen
22 November 2005
Ik kreeg net weer een belletje van HP.
Ze hebben bevestigt dat het interne gps probleem een eigenschap is van het apparaat en dat er geen oplossing voor is.
Ze boden nu ook eindelijk aan om dat ze het apparaat terug willen kopen(buyback).
Dit heeft alleen geen zin meer want ik had het apparaat net 2 dagen geleden verkocht omdat een andere medewerkster van hp al zei dat het buyback afgewezen was.

Als iemand de hw65** koopt om ook als navigatie te gebruiken let dan wel op dan je aan de interne gps weinig heb en dat je alsnog een bluetooth of seriele gps moet aanschaffen.

Het is belachelijk dat zo'n bedrijf een apparat op de markt brengt wat niet naar behoren werkt.
Met citaat reageren
THM is op de goede weg
THMTHM is offline
Is al aardig op weg
22 November 2005
Er zijn wel meer problemen met de hw65xx serie:

http://mobilitytoday.com/forum/showthread.php?p=48824
http://mobilitytoday.com/forum/showthread.php?t=8914

Kort samengevat: hij belt niet fatsoenlijk, SMS't niet fatsoenlijk en hij navigeert niet fatsoenlijk volgens de mensen op Mobility Today.

Ik heb zelf overigens geen hw65xx, dus het zijn niet mijn eigen ervaringen.
Met citaat reageren
pim van hienen is op de goede weg
Net begonnen
28 November 2005
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gadgetman

Beste HW6515 vrienden ook ik heb klachten v.w.b snelheid bij opstart (5 minuten) dit schijnt met Quick Global GPS opgelost te kunnen worden maar ik als beginnend gebruiker snap hier niets van.

Het tweede en echte serieuze probleem is dat de navigatie 50 meter achterblijft. Ik volg niet mijn GPS maar de GPS volgt mij.
Inmiddels heb ik contact gehad met HP en ze hebben een ticket aangemaakt 24-11 dus.....afwachten??
Pim van hienen
Duivevn
Met citaat reageren
Amazingace is op de goede weg
Net begonnen
29 November 2005
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pim van hienen

Beste HW6515 vrienden ook ik heb klachten v.w.b snelheid bij opstart (5 minuten) dit schijnt met Quick Global GPS opgelost te kunnen worden maar ik als beginnend gebruiker snap hier niets van.

Het tweede en echte serieuze probleem is dat de navigatie 50 meter achterblijft. Ik volg niet mijn GPS maar de GPS volgt mij.
Inmiddels heb ik contact gehad met HP en ze hebben een ticket aangemaakt 24-11 dus.....afwachten??

Ook ik heb het zelfde probleem.
Reeds 2 maal terug gestuurd voor reperatie nog steeds het zelfde probleem.
Meerdere keren met HP support gebeld.
Er is nu een escalatie aangemaakt en ik heb een mailtje gehad met uitgebreide vragen van het HW65**/IPAQ product team.
Toen ze de eerste keer zeiden dat ze dit probleem niet kende heb ik ze de link gestuurd van dit forum.

Ik heb POI uitgezet om te kijken of dat hielp maar dat hielp niet.
~~ have a nice Day ~~

HP IPAQ 5550 Emtac crux II BT TT5, HP IPAQ HW6515
Met citaat reageren
Net begonnen
29 November 2005
na 4 nieuwe apparaten kon ik dus nog me geld niet terug krijgen en wilde ze weer dat ik hem om liet ruilen wat toch geen zin heeft.Dus was het zo zat dat ik me ipaq verkocht heb met 200 euro verlies.
1 dag later belt er een andere afdeling van hp of ik me geld terug wil wat volgens diegene waar ik eerder steeds mee in contact was onmogelijk was
Dus had een boze email gestuurd dat ik mijn verlies van het apparaat vergoed wil hebben en daar zijn ze nu mee bezig.

Ik denk dat iedereen ze geld terug kan krijgen want dat gps probleem is een eigenschap van die hw65** en ze kunnen daar niets aan doen.

Ik vroeg ze ook of ze die apparaten wel getest hebben en tot mijn verbazing testen ze alleen of ze t doen en niet of het navigeren ook daadwerkelijk naar behoren gaat.

gr
Met citaat reageren
gerhard is op de goede weg
Schrijft lekker mee
29 November 2005
Ik heb de HW6515 nu reeds in maand in mijn bezit, maar heb er geen problemen mee. Navigeren gaat uitstekend en heb ook bijna gelijk een Fix. De GPS Info loopt ook zeker niet achter.

Zou het misschien te maken kunnen hebben met te veel geinstalleerde software, waardoor het ding veel te traag wordt?
Nokia E90 & Nokia E60
Met citaat reageren
Reageren

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HP Ipaq rx3715 wifi werkt niet goed mike643 HP 18 12 July 2005 15:04
ActiveSync werkt niet goed..... FN oldtimers Windows Mobile synchronisatie 5 16 February 2005 18:27
Mapexport 4.2 werkt niet goed pa3gww Medion 7 3 January 2005 13:23
Werkt mijn Ipaq 3970 niet goed ? Marsupilami_NL Bluetooth 4 7 May 2003 15:27
Startmenu werkt niet goed Nanc A HP 1 27 November 2002 15:59

Labels
auto, bluetooth, computer, contacten, download, e-mail, email, geen verbinding, gevraagd, google, gps, ipaq, kabel, mazzel, navigatie, nieuw, pda, perfect, pim, problemen, rom, scherm, software, start menu, telefoon, tom tom, tomtom, update, verbinding

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten