Aantal Bugs in Treo 750V

Dit is een discussie over Aantal Bugs in Treo 750V in het Palm forum, onderdeel van de Overige merken categorie; Sinds een paar dagen flink aan het stoeien met mijn (gewonnen ) Treo 750v Echter zijn er een paar probleempjes: ...

Ads door Google (verdwijnen na registratie)
Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
postbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekers
Community Contactgroep
27 October 2006
Sinds een paar dagen flink aan het stoeien met mijn (gewonnen ) Treo 750v
Echter zijn er een paar probleempjes:

De bekendste is wellicht de volume knoppen aan de zijkant die zonder duidelijke reden ineens niet meer de volume stand regelen, maar de batterij status laten zien.
In eerste instantie dacht ik dat het aan PocketPlus lag, maar helaas............

Palm levert SpriteBackup mee met de Treo (waarvoor hulde), echter is het nu al 2 keer gebeurt dat de Treo compleet uitvalt na het maken van een backup. Het scherm is zwart, knoppen reageren niet meer, lijkt of het toestel uit is enige oplossing is een soft-reset.

Daarnaast gaat het syncen met de exchange server van mail2web niet goed. Mailtjes komen wel binnen bij de palm, maar verzenden gebeurt alleen na het handmatig geven van een sync-opdracht (qtek9100 ging dit automatisch dacht ik)
Ook gebeurt het dat de Treo spontaan naar het ActiveSync scherm springt, gaat synchroniseren en daarna compleet vast loopt.
Nee, ik heb geen sync-interval opgegeven, staat op as they arrive......

Hoop dat ik niet de enige ben met dit probleem (of juist wel, dan is het waarschijnlijk op te lossen ) of dat Palm snel met een Update komt.

Intussen heb ik de implementatie in mijn werkzaamheden maar ff op een laag pitje gezet totdat de stabiliteit vergroot is.
Met citaat reageren

postbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekers
Community Contactgroep
12 November 2006
ff gequote van http://forum.pocketinfo.nl/showthrea...highlight=750v Omdat ik hier een draadje probeer op te zetten met TreoBugs

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dickr43
.................Wel heb ik de 750V vandaag moeten resetten omdat er geen geluid meer uit kwam. Voor de rest super stabiel en, naar mijn mening, het beste toestel met WM5.
Dit probleem heb ik ook steeds vaker, als de Accuspanning onder de 20% komt, gebeurt het 5 van de 10 keer dat idd alle geluid uitvalt, behoorlijk lstig en alleen met een softreset op te lossen.

btw waar zijn bugs te melden?
Met citaat reageren
paulusdebkb is op de goede weg
Net begonnen
13 November 2006
Dit is mijn eerste post op dit forum, en de Treo 750v is mijn eerste PPC. Aangezien ik geen ervaring heb met pocketPC's / Smartphones, wist ik niet zo goed wat ik moest verwachten. Mijn eerste ervaringen zijn gemengd, laten we zeggen.

Maar goed. De bugs die mij zijn opgevallen:
- inderdaad, geluid valt gemiddeld elke dag wel een keertje weg. Dat kan opgelost worden door een soft reset maar erg irritant is het wel: als het geluid wegvalt dan hoor je de telefoon ook niet meer overgaan als je wordt gebeld!
- bij het bellen hoor je de telefoon soms overgaan met een 'Nederlandse' en een 'Amerikaanse' wachttoon tegelijk! Niet erg, maar wel een beetje vreemd.
- Geen bug maar een feature: als je continu met GPRS/UMTS bent verbonden, dan slurpt de Treo je batterij binnen 6 uur leeg! Dat vind ik echt onacceptabel, ik ga dan ook op zoek naar een grotere batterij.
- Wegvallende verbindingen heb ik ook. Ongeveer 1 op de 20 gesprekken.
- Soms weigert de Palm te bellen naar andere telefoons. Wellicht is het netwerk ondertussen bezet, of de telefoon anderszins niet bereikbaar, maar het zou handig zijn als de Palm even meldt wat er aan de hand is. Hij geeft geen boe of ba, maar schakelt gewoon terug naar het today scherm.
Met citaat reageren
Community Contactgroep
13 November 2006
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulusdebkb
Geen bug maar een feature: als je continu met GPRS/UMTS bent verbonden, dan slurpt de Treo je batterij binnen 6 uur leeg! Dat vind ik echt onacceptabel, ik ga dan ook op zoek naar een grotere batterij.
.
Dat ben ik met je eens, de accu-capaciteit is werkelijk bedroevend
En wel zo dat ik rond 14:00 een stopcontact nodig heb.
Met citaat reageren
dickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersdickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersdickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersdickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersdickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersdickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekers
Mobilyz Guru
13 November 2006
[QUOTE=postbus31]Dat ben ik met je eens, de accu-capaciteit is werkelijk bedroevend
En wel zo dat ik rond 14:00 een stopcontact nodig heb.[/QUOT

Gebruiken jullie UMTS? Ik heb GPRS de hele dag aan (geconnect) staan en mijn Treo gaat toch echt 2 tot 3 dagen mee. Ik ontvang regelmatig mail via GPRS.
Met citaat reageren
Community Contactgroep
13 November 2006
Nope alleen GPRS, iedere 2 uur automatisch het weerbericht, ieder uur automatische update RSS-feeds flink aantal mailtjes per dag, ongeveer 6 telefoongesprekken, Bluetooth aan.........

En dan uiteraard nog wat Forums lezen
Met citaat reageren
dickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersdickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersdickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersdickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersdickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersdickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekers
Mobilyz Guru
13 November 2006
Dan doe je toch wezenlijk meer dan ik. Heb geen web-n-walk abo (zit bij KPN), moet dus een beetje voorzichtig zijn. Wacht nu op de eerste rekening en zal dan besluiten of ik tussentijds naar T-Mobile overstap.
Met citaat reageren
Community Contactgroep
13 November 2006
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dickr43
Heb geen web-n-walk abo (zit bij KPN), moet dus een beetje voorzichtig zijn.
Ik ook niet, Orange World met de beroemde poorthack
Met citaat reageren
Net begonnen
13 November 2006
2 a 3 dagen? Geweldig! Daar zou ik al flink mee geholpen zijn. Bij mij blijft de Palm uit zichzelf connecten met GPRS en UMTS (waar beschikbaar). In de settings heb ik nog niet kunnen ontdekken hoe je dat uitzet.

wie helpt me op weg?
Met citaat reageren
Community Contactgroep
13 November 2006
Google eens op GB-SoftTweak

Hier kun je de online tijd instellen
Wel even een softreset doen na het weizigen van de instellingen
Met citaat reageren
xkb is op de goede weg
xkbxkb is offline
Is al aardig op weg
13 November 2006
Dat met het geluid heb ik ook. Splinternieuwe treo. Als dit zo doorgaat gaat hij direct terug. Ik hoor ook tijdens het bellen niets, alleen de standaard tonen doen het nog (treo classic enzo).
HTC TyTN II | Palm Treo 750v | Nokia E90
Met citaat reageren
Mobilyz Guru
13 November 2006
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xkb
Dat met het geluid heb ik ook. Splinternieuwe treo. Als dit zo doorgaat gaat hij direct terug. Ik hoor ook tijdens het bellen niets, alleen de standaard tonen doen het nog (treo classic enzo).
Waarschijnlijk gaat de Treo in een soort powersave modus en schakelt hij het geluid uit zodra de akkuspanning onder een bepaald niveua komt.

Vreemd, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er een patch beschikbaar komt. Het probleem is natuurlijk dat he het niet door hebt en vervolgens met een stille telefoon rond loopt.
Met citaat reageren
Net begonnen
13 November 2006
@ Postbus31: bedankt, ik zoek het even uit.
@ dickr43: je diagnose kan kloppen, maar ik ben niet overtuigd dat het met het accuniveau te maken heeft. Daarnet nog was mijn Palm 'stil', met de accu op 80%.
Met citaat reageren
Mobilyz Guru
13 November 2006
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulusdebkb
@ Postbus31: bedankt, ik zoek het even uit.
@ dickr43: je diagnose kan kloppen, maar ik ben niet overtuigd dat het met het accuniveau te maken heeft. Daarnet nog was mijn Palm 'stil', met de accu op 80%.
Bij mij is dat tot nu toe in elk geval het probleem geweest. Ik zal het in de gaten houden!
Met citaat reageren
xkb is op de goede weg
xkbxkb is offline
Is al aardig op weg
13 November 2006
Ik heb nog een vraag, heb mijn handleiding niet bij me. Boven in het todayscreen zit een balk met daarop je operator. Hierop staan nu ineens 2 icons: bluetooth en nog een andere, deze lijkt op een klein computertje.

Wat betekent dit icon? Ik hoop natuurlijk mute, dat zou betekenen dat mijn mute-switch kapot is.
HTC TyTN II | Palm Treo 750v | Nokia E90
Met citaat reageren
Reageren

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Treo 750v: Gebruikerstip 1 Wiz Palm 11 20 October 2007 13:59
MSN messenger en/of Pocket MSN op Treo 750v LarsVanDerSteen Palm 7 27 December 2006 10:46
Win een Palm Treo 750v! Pocketinfo Community 224 15 October 2006 19:49
Treo 750v: Tip #2 Wiz HTC 11 10 October 2006 17:06
Today Search a la Treo 750v R. Knops Windows Mobile applicaties 0 18 September 2006 13:58

Labels
accu, activesync, bluetooth, bluetooth headset, doorelkaar, e-mail, exchange, geluid, gprs, gratis, headset, htc, internet, kpn, mail, palm, problemen, qtek, registry, rom, scherm, software, synchroniseren, t-mobile, telefoon, toestel, treo, umts, update, verbinding, vodafone

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten