Mail2web niet langer gratis

Dit is een discussie over Mail2web niet langer gratis in het Windows Mobile synchronisatie forum, onderdeel van de Windows Mobile categorie; Heb ik het nu goed begrepen en houdt de gratis pushdienst van mail2web op te bestaan? Ik kreeg een berichtje ...

Ads door Google (verdwijnen na registratie)
Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
•
•
fjr1300k is een zeer behulpzaam persoonfjr1300k is een zeer behulpzaam persoonfjr1300k is een zeer behulpzaam persoonfjr1300k is een zeer behulpzaam persoon
Schrijft lekker mee
28 March 2009
Heb ik het nu goed begrepen en houdt de gratis pushdienst van mail2web op te bestaan?

Ik kreeg een berichtje dat ik mijn account bij mail2web moest migreren, omdat ze overstappen op een service gebaseerd op exchange 2007.
Zou ik niet migreren dan werd mijn account automatisch verwijderd nadat de migratieperiode afgelopen was.

Zoals ik het nu van hun site begrijp is er nu alleen nog maar de keuze tussen 2 accounts. Mail2web live voor $4,95 p/m of mail2web livePRO voor $9,95 p/m.

De gratis dienst biedt alleen nog maar email via het web, maar geen pushmail meer.

Jammer
Ik liet 2 mailadressen forwarden naar het mail2web account en deze werden dan naar mijn toestel gepushed.
Met citaat reageren
•
•

•
•
postbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekers
Community Contactgroep
28 March 2009
Nope, geen bericht gehad. Werd er ook om login gegevens gevraagd? Mail2web maakt namelijk ook melding van fraudepogingen.
Met citaat reageren
•
•
fjr1300k is een zeer behulpzaam persoonfjr1300k is een zeer behulpzaam persoonfjr1300k is een zeer behulpzaam persoonfjr1300k is een zeer behulpzaam persoon
Schrijft lekker mee
28 March 2009
Nee er werd niet om inloggegevens gevraagd. Ik kreeg het bericht ook niet via de mail, maar na het inloggen via een schermmelding.
Ik weet even niet meer in welk scherm het precies was.

Het kwam er in ieder geval op neer dat zij bij mail2web over gaan op exchange 2007 en het account moest gemigreerd worden. Als ik dat niet binnen de migratietermijn zou doen dan werd mijn account automatisch opgeheven.
Ik heb opde knop migreren gedrukt en toen bleek dat ik geen pushmail meer had.

Naar nu blijkt blijven er 3 varianten over

1. Mail2web basic
Dit is gratis, maar biet geen ondersteuning meer voor syncen met mobiele apparaten. Dit biedt alleen toegang tot Outlook web Access

2. Mail2web live
Kost $4,95 p/m en dan kun je syncen met mobiele apparaten

3. Mail2web livepro
Kost $9,95 p/m met volledige toegang via outlook.

Als ik nu inlog via het controlpanel dan zie ik bij ActiveSync settings het volgende bericht staan:

The mail2web LIVE Basic plan provides access only through the Outlook Web Access interface. If you are interested in enabling access to your account by ActiveSync from your Windows Mobile Device, iPhone, BlackBerry or any other mobile smartphone, then we recommend upgrading to our mail2web LIVE plan. And if you are interested in full access with Outlook or Entourage which includes a free software license, then we recommend upgrading to our mail2web LIVE Pro plan.

For more information on our mail2web LIVE and mail2web LIVE Pro plans, please visit our website.

Heaas dus geen pushmail meer voor mij
Niet dat mijn mailgedrag dusdanig is dat het noodzakelijk is, maar het was wel handig.

Ik laat nu pocket-outlook, maar weer om de 5 minuten mail checken.
Nadeel hiervan is dat ik Gmail via IMAP heb en op de ιιn of andere manier worden bijlagen dan niet op de opslagkaart opgeslagen. Met pushmail was dat wel het geval.
Met citaat reageren
•
•
postbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekerspostbus31 is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekers
Community Contactgroep
28 March 2009
Vreemd, heb net ff ingelogged op live.mail2web.com , en niets geen melding, alleen een waarschuwing:

Citaat:
Fraudulent e-mails are being sent to mail2web users falsely claiming that you need to verify your e-mail account and/or your password. We want to remind our customers and users that we will NEVER ask for your username and password. If you ever receive an email requesting such details, please delete the message. If you believe you might have revealed sensitive information regarding your mail2web account, please change your password immediately and notify us of the issue.
Met citaat reageren
•
•
Schrijft lekker mee
28 March 2009
Klopt, die waarschuwing had ik ook gezien, maar dat is het probleem niet.

Zoals ik al eerder geschreven heb ging dit om een migratie van Exchange 2003 naar 2007.
Deze migratie brengt een aantal veranderingen met zich mee waardoor ze de gratis exchange service niet meer aanbieden.

Zie deze blog.
mail2web.com Blog | mail2web LIVE & Personal Exchange on Exchange 2007!

Ben ik dan de enige deze melding heeft gekregen?
Ik zal wel weer te snel zijn geweest, maar volgens het bericht zou mijn account anders opgeheven worden.
Resultaat is nu wel dat ik geen pushmail meer heb en dat vind ik wel jammer.
Met citaat reageren
•
•
Community Contactgroep
28 March 2009
Hm, als ik dat zo lees lijkt het idd op het einde van de gratis push optie .......
Nog geen melding gehad, maar die zal dan binnenkort wel komen
Met citaat reageren
•
•
mike20 is op de goede weg
Is al aardig op weg
30 March 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje mijn mail op de htc tytn2 loopt via mail2web dat ik gelijk mijn mailtje binnen krijg.

Nu kreeg ik net een mailtje van mail2web dat er wat gaat veranderen en dat ik moet kiezen uit verschillende diensten ervan. je hebt een gratis versie en voor de rest moet je gaan betalen..

Hebben er hier meerdere last van ? zoja betekent dit nu dat ik straks mijn mails niet meer binnen krijg op mijn tt2? ik heb de gratis dienst gekozen.

Het staat allemaal zo mooie in engels maar goed niet alteveel kaas van gegeten vandaar dat ik het hier ook vraag

Alvast bedankt

Groetjes Mike

ps ik weet niet of ik hem hier goed geplaatst hebt anders sorry
Met citaat reageren
•
•
wayne_1984 is op de goede weg
Is al aardig op weg
30 March 2009
Heys,

ik heb zelf ook mail2web gehad, en heb ff ingelogd om te kijken of ik een mail had gekregen, maar had niets gekregen over veranderignen. ik denk gewoon dat je de gratis versie gewoon kunt blijven gebruiken. Je kunt dan inloggen op webmail en gewoon je mails binnen krijgen via de telefoon. Wil je meer, bv via outlook binnen halen dan moet je gaan betalen.

ik zelf ben van mail2web afgestapt en heb me zelf een servertje opgezet met exchange en ik kan doen en laten wat ik wil ermee
Met citaat reageren
•
•
montfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekers
Moderator
30 March 2009
Dit was al eerder gemeld, ik heb jullie berichten verplaatst.

Wegens een migratie naar Exchange 2007 lijkt de gratis pushmail bij Mail2web eruit te gaan.
[HTC HD2 & HTC Hero & iPhone 3G] --->Pocketinfo Regels--->[Celio Redfly & EEE 1000H & PB DOT/M]
Met citaat reageren
•
•
Is al aardig op weg
30 March 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
Hm, als ik dat zo lees lijkt het idd op het einde van de gratis push optie .......
Nog geen melding gehad, maar die zal dan binnenkort wel komen

Hoi ik heb nu ook geen pushmail meer heb hem al omgezet dus einde zaak

Is er nog een andere service die dit verleent? vind 4,50 euro toch wel redleijk wat in de maand en ben dat dus ook niet van plan.

Als je zelf zn service opzet moet je altijd je comp aan laten staan toch?

Groetjes mike
Met citaat reageren
•
•
Schrijft lekker mee
30 March 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mike20 Bekijk bericht
Hoi ik heb nu ook geen pushmail meer heb hem al omgezet dus einde zaak

Is er nog een andere service die dit verleent? vind 4,50 euro toch wel redleijk wat in de maand en ben dat dus ook niet van plan.

Als je zelf zn service opzet moet je altijd je comp aan laten staan toch?

Groetjes mike
Het schijnt dat EMOZE een soortgelijke service biedt, alleen moet je hiervoor wel een applicatie op je toestel installeren.

Als je gebruikt maakt van Gmail, zou je deze optie kunnen proberen. Gmail ondersteund namelijk IMAP-idle.
Met citaat reageren
•
•
Is al aardig op weg
30 March 2009
Hoi bedankt voor je reactie, ik zal eens emoze bekijken, hebben hier meerdere mensen die via dit werken?

Gmail ja kan ook maar is geen pushmail toch?.. ik kreeg nu altijd gelijk de mail door gestuurt wat ik graag wil behouden als dit mogelijk is.

Groetjes mike
Met citaat reageren
•
•
Schrijft lekker mee
30 March 2009
Emoze heb ik zelf geen ervaring mee.

V.w.b. Gmail.
Dit is inderdaad geen pushmail, maar Gmail ondersteund wel IMAP-idle. Hiermee kun je een soortgelijk effect krijgen als pushmail.

Lees de tweede link in mijn vorige posting maar eens.

Ik heb het nu werken en op mijn toestel gaat dat prima.
Met citaat reageren
•
•
Is al aardig op weg
30 March 2009
Hoi oke bedankt zal morgen eens kijken

Groetjes mike
Met citaat reageren
•
•
rvb583 is op de goede weg
Is al aardig op weg
2 April 2009
Na jarenlang trouw gebruiker te zijn geweest van de gratis exchange dienst mail2web, ontving ik vandaag het trieste bericht dat deze gratis service gaat verdwijnen.
Heel triest, omdat het echt perfect werkte.
Door de overgang naar Microsoft Exchange 2007 zouden de kosten te hoog zijn geworden deze dienst nog langer gratis aan te bieden.
Voor 4,95 dollar per maand kun je een abonnement nemen.

Ik vraag me af of er een andere volwaardige exchange maildienst bestaat, buiten natuurlijk de Windows Live Applicatie die op mijn HTC is geinstalleerd.

Graag jullie ervaringen!!
HTC Diamond TT7
Met citaat reageren
Reageren

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mail2Web vragen thijsje Windows Mobile synchronisatie 6 9 February 2009 00:01
Mail2web, touchdown of K-9 postbus31 Android 8 8 February 2009 00:32
Nog een gratis push dienst – mail2web LIVE Ghozd Windows Mobile synchronisatie 116 27 December 2008 19:19
Mail2web jacobsw HTC 4 23 August 2008 11:50
Gratis mail2web synchronisatie victorj Windows Mobile synchronisatie 9 6 March 2008 06:02

Labels
account, activesync, agenda, berichten, blackberry, cab, contacten, diamond, email, exchange, free, gevraagd, google, gprs, gratis, htc, iphone, live, mail, perfect, scherm, symbian, verbinding, wifi, windows mobile

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten