Wil ik QVGA of VGA?

Dit is een discussie over Wil ik QVGA of VGA? in het Windows Mobile applicaties forum, onderdeel van de Windows Mobile categorie; Ik heb al diverse topics bekeken op dit forum, zelfs hele beschimmelde, maar nergens kan ik vinden waarmee ik het ...

Ads door Google (verdwijnen na registratie)
Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
Marcel1966 is een behulpzaam persoonMarcel1966 is een behulpzaam persoonMarcel1966 is een behulpzaam persoon
Schrijft lekker mee
12 January 2009
Ik heb al diverse topics bekeken op dit forum, zelfs hele beschimmelde, maar nergens kan ik vinden waarmee ik het verschil merk tussen QVGA en VGA. Is dit met TomTom, foto's, video?

Groet,
Marcel
Ik spreek űberhaupt maar 1 woord duits…(Herman Finkers)
Met citaat reageren
huplahoi is een zeer behulpzaam persoonhuplahoi is een zeer behulpzaam persoonhuplahoi is een zeer behulpzaam persoonhuplahoi is een zeer behulpzaam persoonhuplahoi is een zeer behulpzaam persoon
Schrijft lekker mee
12 January 2009
VGA geeft een scherper beeld dat QVGA, bovendien kan er meer op het scherm.
Dit merk je niet in de pim applicaties (wel scherper, maar er staat niet meer op), maar wel in browser, word, excel. Daar blijft, uitgezoomd, alles mooi scherm (op een ipaq 214 toch)
Met citaat reageren
Marcel1966 is een behulpzaam persoonMarcel1966 is een behulpzaam persoonMarcel1966 is een behulpzaam persoon
Schrijft lekker mee
12 January 2009
ik heb 1x excel gebruikt...maar daar werd ik niet vrolijk van. Zelfs op mijn 19" scherm van de PC heb ik er moeite mee. Het enige wat ik doe is bellen, TT en internet met mijn smartphone. Dus eigenlijk loont het de moeite niet om een apparaat met VGA te overwegen?
Met citaat reageren
aevries is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersaevries is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersaevries is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersaevries is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersaevries is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersaevries is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersaevries is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersaevries is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersaevries is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersaevries is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersaevries is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekers
Community Contactgroep
12 January 2009
Je todayscreen wordt iest mooier. Ik heb het gemerkt met de x7510.
TK Een simlockvrije MDA compact V aka diamond II. heb nu E72
Met citaat reageren
huplahoi is een zeer behulpzaam persoonhuplahoi is een zeer behulpzaam persoonhuplahoi is een zeer behulpzaam persoonhuplahoi is een zeer behulpzaam persoonhuplahoi is een zeer behulpzaam persoon
Schrijft lekker mee
12 January 2009
Als je internet zie je wel een stuk meer en scherper.
Het is natuurlijk zo dat een ipaq een scherm heeft van 4 inch. Daar komt een vga echt tot zijn recht en "zie" je ook meer op je scherm.

Bij de touch diamond heb je ook een vga scherm maar doordat het scherm slechts 2,8 inch is (zoals de gewone touch of de tytn reeks) zie je niet meer. Er staat wel meer op en het is scherper, maar je kunt het niet meer lezen omdat het te klein is.
Hier vind je een vergelijking tussen de twee:
Mobile-review.com Preview of the PDA - Asus MyPal A730
(er staat een screenshot in detail, bijna onderaan de pagina)
Of hier
http://www.mobilitysite.com/boards/x...a-vs-qvga.html
een vergelijking...

Hier
Review : VGA vs QVGA « enCORe’s (VGA) Pocket PC
een leuke foto voor scherpte...

En hier
Mobil Yazılar: What is the difference between VGA and QVGA screens?: %100 Orijinal İçerik
staat mooi beeldmateriaal (ook over navigatie)
Met citaat reageren
Paddy31 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersPaddy31 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersPaddy31 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersPaddy31 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersPaddy31 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersPaddy31 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersPaddy31 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersPaddy31 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekers
Mobilyz Guru
12 January 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcel1966 Bekijk bericht
ik heb 1x excel gebruikt...maar daar werd ik niet vrolijk van. Zelfs op mijn 19" scherm van de PC heb ik er moeite mee. Het enige wat ik doe is bellen, TT en internet met mijn smartphone. Dus eigenlijk loont het de moeite niet om een apparaat met VGA te overwegen?
Die vraag moet ieder voor zichzelf beantwoorden. Ik vind het (W)VGA scherm op de Touch HD vele malen beter dan het QVGA scherm dat ik op de Qtek 2020 of Vario I had.

Vergelijk het maar met een lagere resolutie op je computer. Zet je scherm eens in 640*480 mode. Dat is m.i. vergelijkbaar met QVGA. Zet het daarna op 1024*768 of 1280*1024 en ontdek het verschil.

Before you abuse, criticize and accuse. Just walk a mile in my shoes (c) Joe South
http://www.youtube.com/watch?v=L743BdtV50c
Met citaat reageren
Schrijft lekker mee
12 January 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aevries Bekijk bericht
Je todayscreen wordt iest mooier. Ik heb het gemerkt met de x7510.
Dat ding is net zo groot als mijn 19" scherm...natuurlijk is dat mooier
Met citaat reageren
Schrijft lekker mee
12 January 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi Bekijk bericht
Als je internet zie je wel een stuk meer en scherper.
Het is natuurlijk zo dat een ipaq een scherm heeft van 4 inch. Daar komt een vga echt tot zijn recht en "zie" je ook meer op je scherm.

Bij de touch diamond heb je ook een vga scherm maar doordat het scherm slechts 2,8 inch is (zoals de gewone touch of de tytn reeks) zie je niet meer. Er staat wel meer op en het is scherper, maar je kunt het niet meer lezen omdat het te klein is.
Hier vind je een vergelijking tussen de twee:
Mobile-review.com Preview of the PDA - Asus MyPal A730
(er staat een screenshot in detail, bijna onderaan de pagina)
Of hier
http://www.mobilitysite.com/boards/x...a-vs-qvga.html
een vergelijking...

Hier
Review : VGA vs QVGA « enCORe’s (VGA) Pocket PC
een leuke foto voor scherpte...

En hier
Mobil Yazılar: What is the difference between VGA and QVGA screens?: %100 Orijinal İçerik
staat mooi beeldmateriaal (ook over navigatie)
Hartstikke bedankt...ik heb wat te doen!!
Met citaat reageren
Schrijft lekker mee
12 January 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddy31 Bekijk bericht
Die vraag moet ieder voor zichzelf beantwoorden. Ik vind het (W)VGA scherm op de Touch HD vele malen beter dan het QVGA scherm dat ik op de Qtek 2020 of Vario I had.

Vergelijk het maar met een lagere resolutie op je computer. Zet je scherm eens in 640*480 mode. Dat is m.i. vergelijkbaar met QVGA. Zet het daarna op 1024*768 of 1280*1024 en ontdek het verschil.

Bedankt voor je uitleg, het is me duidelijk(er). Wellicht moet ik het gewoon eens uitproberen met een VGA apparaat 2,8"
Met citaat reageren
montfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekers
Moderator
12 January 2009
Of ga een stapje verder met WVGA.
Met citaat reageren
Schrijft lekker mee
12 January 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door montfort Bekijk bericht
Of ga een stapje verder met WVGA.
en in jip en janneke taal....wasda?
Met citaat reageren
montfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersmontfort is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekers
Moderator
12 January 2009
Net zo Jip als QVGA.
WVGA is wide VGA: 800*480
Met citaat reageren
Schrijft lekker mee
12 January 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door montfort Bekijk bericht
Net zo Jip als QVGA.
WVGA is wide VGA: 800*480
Whahaha

Maarre...ik had alle hoop gevestigd op de eindejaarsloterij maar helaas!! Had ik trouwens nog steeds rood gestaan hoor...

Maar welke apparaten hebben WVGA?
Met citaat reageren
holybear is een zeer behulpzaam persoonholybear is een zeer behulpzaam persoonholybear is een zeer behulpzaam persoonholybear is een zeer behulpzaam persoonholybear is een zeer behulpzaam persoon
Community Contactgroep
12 January 2009
Ik snap de vraag geloof ik niet helemaal.

Je wilt VGA. Waarom iemand niet VGA zou willen is me een raadsel. Je kunt alle informatie van een QVGA op dezelfde grootte op een VGA scherm laten zien, alleen zal het daarbij veel scherper zijn.

De vraag is denk ik meer: heb je VGA nodig, of heb je aan QVGA genoeg.
Mijn kijk op de zaak is simpel: Het is heel lang goed gegaan met QVGA, en als je niet veeleisend bent werkt het nog steeds.
Maar VGA geeft je meer detail of meer scherpte als je wél veeleisend bent, en dat zie je in alle programma's wel terug in meer of mindere mate.

De keerzijde is dat een VGA scherm zelf ook veeleisend is, dus dat bijv. de energieconsumptie ook omhoog gaat.

WVGA is Wide VGA, dus ipv 640x480 wordt het 800x480, zoals bijv. de Touch HD en de Xperia X1. Zo scherp als VGA, maar een wijder scherm.
Met citaat reageren
Schrijft lekker mee
12 January 2009
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door holybear Bekijk bericht
Ik snap de vraag geloof ik niet helemaal.

Je wilt VGA. Waarom iemand niet VGA zou willen is me een raadsel. Je kunt alle informatie van een QVGA op dezelfde grootte op een VGA scherm laten zien, alleen zal het daarbij veel scherper zijn.

De vraag is denk ik meer: heb je VGA nodig, of heb je aan QVGA genoeg.
Mijn kijk op de zaak is simpel: Het is heel lang goed gegaan met QVGA, en als je niet veeleisend bent werkt het nog steeds.
Maar VGA geeft je meer detail of meer scherpte als je wél veeleisend bent, en dat zie je in alle programma's wel terug in meer of mindere mate.

De keerzijde is dat een VGA scherm zelf ook veeleisend is, dus dat bijv. de energieconsumptie ook omhoog gaat.

WVGA is Wide VGA, dus ipv 640x480 wordt het 800x480, zoals bijv. de Touch HD en de Xperia X1. Zo scherp als VGA, maar een wijder scherm.
Alles is me een stuk duidelijker geworden. En zoals ik al eerder meldde...ik wacht wederom de staatsloterij wel af.
Met citaat reageren
Reageren

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Skin]Windows Vista Portable Edition[QVGA/VGA] xcilion Windows Mobile applicaties 48 30 April 2009 22:20
Schermresolutie van VGA naar QVGA in WM5 Nielex Windows Mobile 0 27 September 2007 18:36
Vga/ Qvga MisterMeJ Windows Mobile applicaties 2 25 June 2006 14:36
TomTom Mobile 5.20 uit gebracht: QVGA ondersteuning Wouter TomTom Navigator voor PDA 44 1 February 2006 23:44
QVGA of VGA? patfee Windows Mobile applicaties 4 10 January 2006 20:30

Labels
asus, computer, diamond, internet, ipaq, mypal, navigatie, pda, pim, qtek, scherm, smartphone, snap, tomtom, vario, wat te doen, xperia

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten