Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
/me herinnert zich eindeloze WM vs. iPhone-discussies. 
|
Het gaat mij er niet om dat het de iPhone-kant op moet. In tegendeel: ik denk dat het todayscreen erg belangrijk is. Ik heb nu een Touch Pro als zakelijk toestel en ik mis echt het overzicht over mijn taken. Na enkele weken iPhone was ik blij dat ik hem terug kon sturen (voordeel van een uitleenprogramma).
Zelf denk ik dat de iPhone niet echt revolutionair is. Eerlijk gezegd had HP al iets op de Jornada's draaien, in 2000. Zag er niet zo gelikt uit, maar conceptueel wel identiek. Toen had ik er ook al een gruwelijke hekel aan overigens. We kunnen technisch beter.
Aan de andere kant zie ik dat als men vanuit Microsoft niet snel optreed, HTC en Samsung dat wel doen, waardoor je je uniformiteit van je platform volledig kwijt bent. Leuk voor de diversiteit, maar knudde voor ontwikkelaars (TouchFlow plugins bestaan niet, en die Omnia kan dit ook niet, en als ze al bestonden zullen zeker anders in elkaar zitten). En op lange termijn sloopt dat de toegevoegde waarde van een OS voor de consument/business.
Microsoft kan ook beter in veel opzichten. Kijk ik naar de Zune interface, dan ziet dat er gelikt uit en werkt het echt soepel (zit ook in Media Center en XBox geloof ik). Daar zou ik zelf heel erg graag naartoe willen, vooropgesteld dat het overzicht van de huidige GUI blijft.
Zelf geloof ik meer in betere integratie en intelligentie. Kijk ik naar het gemiddelde auto-navigatiesysteem en de huidige HTC screens, dan zitten daar kleine dingetjes in, zoals ander functioneel gedrag tijdens bellen, navigeren en rust. tools zoals
Xobni doen dat voor Outlook en zijn een zeer grote hit. Tooling als Xobni zien frequenties van communicatie en leiden daar uit af dat bepaalde dingen slimmer zijn als voorkeuze (bijvoorbeeld doordat 95% van je communicatie maar naar 10 specifieke adressen gaat). Daardoor wordt je GUI slimmer en scheelt hij werk. Als men daar eens iets mee deed hield ik meer tijd over voor mijn omgeving. Maar dat zal de versie van 2100 wel worden
Jaap