Omdat deze in nederland volgens HP Nederland op z'n vroegst half september verkrijgbaar zal zijn heb ik deze via eBay aangeschaft en hem sinds ruim een week in gebruik.
Heb de duurdere uitvoering aangeschaft met 120 Gb Harde schijf, 1.6 ghz processor, 2Gb Ram en 6 cellige batterij.
Heb 760,= $ betaald + 85 $ verzend en behandelingskosten. Totaal 846,= $
Omgerekend zo'n 547,= euro. Helaas kwam hier nog 115,= euro import en btw heffing bij. Totaal dus 662,= Euro.
Geen peanuts voor een minilap maar ooohhhh wat issie mooi.
Het keyboard is echt full size en het scherm is superscherp.
De uitneembare 6-cels batterij steekt naar onder uit en geeft dus een kleine helling aan het keyboard wat ikzelf erg prettig in het gebruik vind. Het gewicht is niet gering maar dit is voor mij geen nadeel. De mini is goed met 1 hand op te pakken en te verplaatsen. De afmetingen vind ik perfect, past prima in het dashboardkastje van de auto, neemt niet de hele tafel in beslag tijdens vergaderingen en is ook op de boot geen sta-in-de-weg.
De letters zijn klein, erg klein, maar dit is met wat instellingswijzigingen aan te passen.
Nadeel: Er zit Vista op..............
Nu zal je misschien zeggen dat dat een voordeel is maar ik vind Vista het grootste nadeel van de mininote.
Nu had ik nog geen ervaring met Vista omdat ik de gratis upgrade van mijn desktop destijds achterwege heb gelaten door alle negatieve berichten over compatibilliteitsproblemen etc. En de ervaringen die ik nu op mijn mini had hebben mij al binnen 2 dagen doen besluiten Vista eraf te slopen en XP-Pro erop te zetten.
Het programma is naar mijn mening veel te zwaar voor de Via processor waardoor alles nogal traag wordt. Een webpagina openen vraagt 100% processorcapaciteit ! Een online game spelen (backgammon) levert bij elke beurt 2 a 3 seconden vertraging op.
Even snel een bestandje opzoeken en openen is er niet bij en een filmpje afspelen is een drama.
Als je Vista een fijn programma vind en dat slome geen bezwaar vind laat het dan vooral zitten want omschakelen naar XP is best een klus. Op de site van HP zijn inmiddels alle drivers voor de mininote aanwezig want ik ben niet de enige die Vista een ramp vind. Downgraden naar XP-Pro is overigens gratis als je nog een xp-pro installatieschijf(kopie) hebt liggen installeer je die met de al gebruikte XP productkey en meld je vervolgens telefonisch aan en geef de Vista productkey door. je krijgt dan een activeringscode voor je XP-pro.
Met XP-Pro geinstalleerd is de mininote een razende roeland die alles aankan wat je 'm voorschoteld.
Op xp-pro heb ik wel mozilla geinstalleerd en VLC mediaplayer voor het gebruiksgemak.