Virtualisatie (Vmware & VPC)

Dit is een discussie over Virtualisatie (Vmware & VPC) in het Hobby-projecten forum, onderdeel van de Algemeen categorie; Citaat:...

Ads door Google (verdwijnen na registratie)
Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
RonH is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersRonH is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersRonH is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersRonH is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersRonH is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersRonH is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersRonH is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersRonH is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersRonH is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersRonH is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersRonH is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekers
Member for Life
7 October 2008
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerke Bekijk bericht
Verder is SCSI een vereiste
ESXi kan toch wel op een Sata disk?

Citaat:
@RonH Ik heb nog wel een MSA1000 voor je staan
Ik vrees dat die dan zo buiten op straat staat, naast mijn koffer...

EDIT: Crosspost met DickR:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dickr43 Bekijk bericht
Wij gaan ook gewoon SATA gebruiken met ESXi. Ben benieuwd of we daar dan problemen gaan tegenkomen....
Let us know
"Foute" post: Gebruik de functie Rapporteren
Nuttige post: Gebruik Punten voor...
Met citaat reageren
Gerke is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersGerke is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersGerke is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersGerke is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersGerke is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersGerke is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersGerke is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersGerke is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersGerke is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersGerke is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersGerke is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekers
Community Contactgroep
7 October 2008
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RonH Bekijk bericht
ESXi kan toch wel op een Sata disk?

Voor zover ik heb begrepen alleen op een Sata-raid en niet op een enkele disk.
Huawei E160 met externe antenne van 5 dbi, Samsung NC10 en de TMobile G1 white, Nokia E72
Met citaat reageren
pbrand is een zeer behulpzaam persoonpbrand is een zeer behulpzaam persoonpbrand is een zeer behulpzaam persoonpbrand is een zeer behulpzaam persoon
Schrijft lekker mee
7 October 2008
Citaat:
Voor zover ik heb begrepen alleen op een Sata-raid en niet op een enkele disk.
Volgens deze dude kan het wel
ETEN X500+, Samsung i900 OMNIA, Samsung i8000 OMNIA 2
Microsoft Certified Web Application Prutser
Met citaat reageren
dickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersdickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersdickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersdickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersdickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersdickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekers
Mobilyz Guru
7 October 2008
Bij ons wordt het zowiso een Sata Raid met 4x146GB. De server wordt een HP DL380 G5.

Zal wel goed komen.
Met citaat reageren
pbrand is een zeer behulpzaam persoonpbrand is een zeer behulpzaam persoonpbrand is een zeer behulpzaam persoonpbrand is een zeer behulpzaam persoon
Schrijft lekker mee
7 October 2008
Hier zou het meer een hobbyprojectje worden voor thuis

Ik geloof dat ik ESXi maar even moet afhouden. De ondersteuning van devices gaat niet vanzelf zoals bij een normaal windows host systeem. En dat is toch wel lastig.

Dat je USB anywhere moet gebruiken om USB te kunnen gebruiken in je VM. en ik vraag me ook af hoe het dan met je DVD writer zit. Want ik heb maar 1 bak staan die voor alles gebruikt gaat worden
Met citaat reageren
Chak is een zeer behulpzaam persoonChak is een zeer behulpzaam persoonChak is een zeer behulpzaam persoonChak is een zeer behulpzaam persoonChak is een zeer behulpzaam persoon
Schrijft lekker mee
7 October 2008
Citaat:
Bij ons wordt het zowiso een Sata Raid met 4x146GB. De server wordt een HP DL380 G5.

Zal wel goed komen.
DL380 is met een SAS disks of hebben ze nu ook met sata?

DL380 staat al heel lang om de lijst van vmawre hardware die ze ondersteunen.
zelfs ESX kan hierop draaien...maar is inderdaad een beetje weggegooid geld.
HTC - HD, Diamond, 3G, TyTn II, Shift, X7500, Universal, Iphone 16GB, Nokia N810,
Met citaat reageren
dickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersdickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersdickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersdickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersdickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekersdickr43 is een vraagbaak voor Mobilyz.com bezoekers
Mobilyz Guru
7 October 2008
Kijk anders eens hier naar. Is wat simpeler qua opzet en werkt ook behoorlijk goed.
Met citaat reageren
Mobilyz Guru
7 October 2008
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chak Bekijk bericht
DL380 is met een SAS disks of hebben ze nu ook met sata?

Je hebt volledig gelijk! Het zijn inderdaad SAS schijven. Goed lezen is en blijft een vak!
Met citaat reageren
Schrijft lekker mee
7 October 2008
Citaat:
Kijk anders eens hier naar. Is wat simpeler qua opzet en werkt ook behoorlijk goed.
Was dat een opmerking voor mij of in het algemeen?
Met citaat reageren
Chak is een zeer behulpzaam persoonChak is een zeer behulpzaam persoonChak is een zeer behulpzaam persoonChak is een zeer behulpzaam persoonChak is een zeer behulpzaam persoon
Schrijft lekker mee
7 October 2008
Citaat:
Virtualbox is lekker klein.
je kan het een beetje vergelijken met Vmware workstation / Server
Ik heb het ook op mijn Mac draaien

De laatste versie van Vmware Fusion voor de Mac wint wel in snelheid en mogelijkheden. Zelf 3d Support met direct X9
HTC - HD, Diamond, 3G, TyTn II, Shift, X7500, Universal, Iphone 16GB, Nokia N810,
Met citaat reageren
Schrijft lekker mee
7 October 2008
Citaat:
Virtualbox is lekker klein.
je kan het een beetje vergelijken met Vmware workstation / Server
Ik heb het ook op mijn Mac draaien

De laatste versie van Vmware Fusion voor de Mac wint wel in snelheid en mogelijkheden. Zelf 3d Support met direct X9
Ondersteunt dit dan wel alle hardware, inclusief DVD's branden met NERO en zo?

Ik vraag me af of ik 'over' moet naar VMware of dit Virtual Box. Ik draai nu eigenlijk prima met Virtual PC 2007.
Met citaat reageren
Schrijft lekker mee
7 October 2008
Met Vmware kan ik wel DVD's en zo branden virtualbox heb ik niet getest.
VPC 2007 is een beetje vergelijkbaar met Vmware Workstation

Vmware Wokstation is een van de beste oplossingen als je op een locale machine virtualisatie wilt gebruiken...VPC doet er niet veel onder.

Vmware server is meer bedoeld voor server acties met remote management via web.
Met citaat reageren
Gerke is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersGerke is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersGerke is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersGerke is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersGerke is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersGerke is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersGerke is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersGerke is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersGerke is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersGerke is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekersGerke is een voorbeeld voor Mobilyz.com bezoekers
Community Contactgroep
7 October 2008
Citaat:
Daar wil ik met jou wel een discussie over aangaan

Er zijn nogal wat beperkingen in de ESXi versie tov de ESX. Simpel gesteld, als ik zie wat wij hier allemaal hebben draaien op ESX dan ga ik echt niet gokken op ESXi

Overigens ondersteunt ESXi inderdaad geen VMotion en dat is hier wel een must.
Huawei E160 met externe antenne van 5 dbi, Samsung NC10 en de TMobile G1 white, Nokia E72
Met citaat reageren
Schrijft lekker mee
7 October 2008
Citaat:
Daar wil ik met jou wel een discussie over aangaan

Er zijn nogal wat beperkingen in de ESXi versie tov de ESX. Simpel gesteld, als ik zie wat wij hier allemaal hebben draaien op ESX dan ga ik echt niet gokken op ESXi

Overigens ondersteunt ESXi inderdaad geen VMotion en dat is hier wel een must.

Ik gebruik ESX vanaf versie 1..daarvoor GSX
was een van de eerste gebruikers in Nederland.

Config op mijn werk
4 X DL580 4x4 CPU met 64 GB memory + SAN
verder nog wat BL servers voor testing ed.
Met citaat reageren
Community Contactgroep
7 October 2008
Citaat:
Ik gebruik ESX vanaf versie 1..daarvoor GSX
was een van de eerste gebruikers in Nederland.

Config op mijn werk
4 X DL580 4x4 CPU met 64 GB memory + SAN
verder nog wat BL servers voor testing ed.
Dus ook ESX en niet de ESXi
Voor thuis is ESX natuurlijk overkill, maar zakelijk gezien wil ik niet vetrouwen op de ESXi
Met citaat reageren
Reageren

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
n95 & umts & hsdpa & vodafone WPW GPRS, 3G en HSDPA 4 29 July 2007 13:44
Windows mobile 2005 & Mio a701 & I-go navigatiesoftware Jeroen1000 i-Go en MioMap V3 5 12 June 2006 23:32
Sanyo Xacti VPC-C5, video camera Roel Artikelen en video 1 23 November 2005 23:14
Handige PDA internetspeed meet-utility van VMware TulipMan Artikelen en video 0 27 July 2005 11:28

Labels
computer, download, ervaring, exchange, google, gratis, internet, kpn, problemen, software

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten